اخبار

انقلاب در دنیای بازی‌ها: پلی‌ استیشن 5 پرو با گرافیک بی‌نظیر و سرعت خیره‌کننده

طبق گزارش‌های اخیر، سونی در حال توسعه‌ی یک کنسول بازی جدید است. این کنسول که شایعات از اسم رمز «ترینیتی» برای آن خبر می‌دهند، پلی‌استیشن 5 پرو نام دارد. تازه‌ترین افشاگری‌ها حاکی از آن است که این کنسول می‌تواند به قدرتی بی‌نظیر در دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شود و پیشرفت‌های قابل توجهی را در زمینه‌های ردیابی پرتو (Ray Tracing) و عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) به همراه داشته باشد. در این مقاله به بررسی جزئیات مربوط به این کنسول می‌پردازیم.

سخت‌افزار قدرتمندتر برای پلی‌استیشن 5 پرو؟

خبر مربوط به این کنسول توسط وب‌سایت TheVerge منتشر شده است که از اسم رمز «ترینیتی» برای پلی‌استیشن 5 پرو استفاده کرده است. این گزارش به نقل از منابعی ادعا می‌کند که سونی از توسعه‌دهندگان بازی خواسته است تا بازی‌های خود را با پلی‌استیشن 5 پرو سازگار کنند. همچنین، اسناد فاش‌شده نشان می‌دهند که «ترینیتی» نسخه‌ی «بالا رده‌»ی پلی‌استیشن 5 است. این موضوع به این معناست که پلی‌استیشن 5 پرو از نظر قدرت پردازشی، در مقایسه با پلی‌استیشن 5 اسلیم که تنها از لحاظ ظاهری بازطراحی شده است، کنسول قدرتمندتری خواهد بود.

پلی‌استیشن 5 پرو

هنوز مشخص نیست که آیا سونی پس از عرضه‌ی پلی‌استیشن 5 پرو به فروش مدل استاندارد این کنسول ادامه خواهد داد یا خیر. اما بر اساس اطلاعات فعلی، مدل پرو از یک پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) قدرتمندتر و یک پردازنده‌ی مرکزی (CPU) با سرعت کمی بالاتر بهره خواهد برد. با ارتقای سخت‌افزار، سونی می‌تواند تا 45 درصد بهبود عملکرد را نسبت به پلی‌استیشن 5 استاندارد ارائه دهد. همچنین، اسناد فاش‌شده حاکی از آن هستند که این کنسول بازی از «معماری ردیابی پرتو قدرتمندتر» نیز پشتیبانی خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ردیابی پرتو در پلی‌استیشن 5 پرو ممکن است تا سه برابر سریع‌تر از کنسول استاندارد PS5 باشد. این پیشرفت‌ها شامل بخش حافظه نیز خواهند شد. پلی‌استیشن 5 سرعت حافظه‌ی 448 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد که در مدل پرو می‌تواند تا 28 درصد افزایش یابد و به 576 گیگابایت بر ثانیه برسد. به نظر می‌رسد سونی حتی کیت‌های آزمایشی پلی‌استیشن 5 پرو را برای توسعه‌دهندگان ارسال کرده است تا بتوانند بازی‌هایی بسازند که از قدرت بیشتر این کنسول بهره ببرند.

متاسفانه، هنوز مشخص نیست که سونی چه زمانی از پلی‌استیشن 5 پرو رونمایی خواهد کرد، پس با ما همراه باشید تا در به‌روزرسانی‌های بعدی، اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید