اخبار

آپدیت iOS 18 : بزرگترین به روز رسانی در تاریخ آیفون خواهد بود

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، اعلام کرده است که اپل قصد دارد سیستم عامل آیفون خود را با به روز رسانی بزرگی به نام iOS 18 بهبود بخشد. او می‌گوید که این به روز رسانی ممکن است بزرگترین تغییر نرم افزاری در تاریخ آیفون باشد.

گورمن این اطلاعات را در قسمت پرسش و پاسخ خبرنامه Power On که فقط برای اعضا قابل دسترسی است، منتشر کرده است. او افزوده است: «من شنیده‌ام که سیستم عامل جدید در شرکت اپل به عنوان یکی از بزرگترین به روز رسانی‌های iOS در تاریخ شرکت شناخته می‌شود.

اما برخی از تغییراتی که ما از قبل در iOS انتظار داریم عبارتند از: پشتیبانی از سرویس‌های ارتباطی (RCS) – یک استاندارد پیام‌رسانی که امکان ارتباط بهتر بین آیفون و دستگاه‌های اندرویدی را می‌دهد. اپل در نوامبر 2023 اعلام کرده بود که می‌خواهد از RCS در برنامه مسیج در آیفون که بعداً در سال 2024 آغاز می‌شود، استفاده کند. این بازه زمانی احتمالاً با عرضه iOS 18 همخوانی دارد.

با پشتیبانی از RCS، کاربران آیفون می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالا ارسال کنند و از خواندن و نشانگرهای تایپ لذت ببرند و حتی در چت‌های گروهی با کاربران اندروید و آیفون مشارکت کنند. علاوه بر این، گفته می‌شود که اپل روی فناوری هوش مصنوعی مولد کار می‌کند و به گفته گورمن، این فناوری می تواند روش ایجاد سؤالات و تکمیل خودکار جملات را هم در Siri و هم در اپلیکیشن مسیج بهبود بخشد.

گورمن همچنین اشاره کرده است که اپل در حال بررسی یکپارچه سازی ویژگی های هوش مصنوعی مشابه برای برنامه های دیگر مانند Apple Music، Pages، Keynote و Xcode است. به گفته او، اپل قصد دارد مدل های زبان بزرگ را در سیری یکپارچه کند که به کاربران امکان می دهد کارهای پیچیده را با یکپارچگی عمیق تر در برنامه Shortcuts انجام دهند. این ویژگی انتظار می رود بخشی از به روز رسانی iOS 18 آیفون در سال 2024 باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید