اخبار

آنتی ویروس ترلیکس (Trellix) محصول مشترک McAfee و FireEye

آنتی ویروس ترلیکس (Trellix) محصول مشترک McAfee و FireEye است که در سال 2021 معرفی شد. این محصول به منظور ارائه راهکارهای امنیتی پیشرفته برای محافظت از سازمان‌ها در برابر تهدیدات سایبری طراحی شده است اما سوالی که همگان دارند این است که چرا ترلیکس محصول مشترک دو شرکت McAfee  و  FireEyeاست؟ در ادامه همراه ما باشید تا به جواب این سوال برسیم.

چرا تریلکس محصول مشترک McAfee  و FireEye است؟

آنتی ویروس ترلیکس

شرکت McAfee در سال 1987 توسط بنیانگذار آن McAfee John تاسیس شد؛ پس از چندین سال او سهام خود را فروخت و از شرکت کناره‌گیری کرد ولی نام McAfee همچنان با شرکت باقی ماند. در سال 2010 شرکت Intel با پرداخت 7.7 میلیارد دلار شرکت مکافی را خریداری کرد و در پی آن شرکت مکافی به عنوان یک شرکت تابعه متعلق به اینتل تحت مجموعه بزرگ Security Intel به فعالیت خود ادامه داد.

در اواخر سال 2016 شرکت سرمایه گذار Capital Intel، 51 درصد از سهام Security Intel را خریداری کرد و به صورت مستقل با نام McAfee مشغول به فعالیت کرد و شعار آن “قدرت در با هم بودن است” بود.

در سال 2021، شرکت McAfee محصولات خود را با مبلغ 4 میلیارد دلار به شرکت سرمایه گذاری STG فروخت و حدودا سه ماه بعد، اس‌تی‌جی شرکت فایرآی (FireEye) را نیز به مبلغ 1.2 میلیارد دلار خریداری کرد. سپس شرکت اس تی جی اعلام کرد که از ادغام محصولات McAfee  و  FireEyeمحصولی را با نام ترلیکس تولید کرده است. در واقع آنتی ویروس ترلیکس توسط شرکت STG ساخته شده است ولی از تولیدکننده‌های آن به نام‌های مکافی و فایرآی یاد می‌شود.

دلیل نام گذاری ترلیکس

Trellix  در لغت به معنای ستون و داربست است و معمولاً به‌ نوعی از چهارچوب که گیاهان را در برمی‌گیرد گفته می‌شود. این شرکت با 5000 کارمند و حدود 40 هزار مشتری در سراسر جهان به ‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیتی دنیا با پیش‌بینی درآمد دو میلیارد دلاری در سال را برای خود دارد.

برایان پالما، مدیر اجرایی Trellix گفت:«از آنجایی که سازمان‌های امروزی برای دستیابی به تحول دیجیتال تلاش می‌کنند، یک پایه امنیتی قوی برای اطمینان از نوآوری، رشد و انعطاف‌پذیری مداوم مورد نیاز است. پلتفرم XDR Trellix از مشتریان ما محافظت می کند زیرا ما امنیت را با اتوماسیون، یادگیری ماشین، معماری توسعه پذیر و هوشمندی تهدیدات زنده می کنیم.»

مزایای آنتی ویروس ترلیکس

آنتی ویروس ترلیکس

ترلیکس ترکیبی از فناوری های امنیتی McAfee و FireEye شامل ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  1. تشخیص و پاسخ به تهدیدات پیشرفته: با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، ترلیکس قادر است تهدیدات پیشرفته را شناسایی و به آن‌ها پاسخ دهد.
  2. یکپارچگی: این محصول امکان یکپارچه سازی و اتوماسیون فرآیندهای امنیتی را فراهم می کند تا واکنش سریع‌تری در برابر حملات داشته باشد.
  3. تحلیل خطرپذیری و مدیریت ریسک: ترلیکس توانایی ارزیابی خطرپذیری‌ها و ارائه راهکارهای مدیریت ریسک را دارد.
  4. گزارش دهی و قابلیت های آنالیتیکی: این محصول امکان گزارش دهی جامع و تحلیل‌های پیشرفته از وضعیت امنیتی را فراهم می کند.
  5. مناسب برای سازمان‌ها: سازمان‌های کوچک و بزرگ معمولا نیاز به آنتی ویروس شرکتی یا سازمانی دارند تا علاوه بر حفظ امنیت سیستم‌های خود، سرعت کارایی آنها را بهبود ببخشند.

نحوه خرید ترلیکس (Trellix)

برای خرید آنتی ویروس ترلیکس باید آن را از شرکت‌ها و مراکز معتبر تهیه نمایید. در حال حاضر شرکت شبکه گستر نماینده ترلیکس در ایران می‌باشد که این نرم افزار امنیتی با پشتیبانی رایگان به افراد و سازمان‌های مختلف به فروش می‌رساند.

پرسش‌های مردم سرتاسر دنیا درباره ترلیکس

Trellix چگونه کار می کند؟

Trellix  قابلیت‌های تثبیت‌شده‌ای مانند فایروال، شهرت و اکتشافات را با یادگیری ماشینی پیشرفته و مهار، همراه با تشخیص و پاسخ نقطه پایانی (EDR) در یک عامل پلتفرم واحد، با یک کنسول مدیریتی ترکیب می‌کند.

آیا Trellix یک آنتی ویروس خوب است؟

Trellix در طول سال 2023 با شناسایی 99.7٪ در آزمون تجاری آگوست تا نوامبر 2023 به سطوح بسیار بالایی از محافظت در برابر بدافزار دست یافت. اکنون جزو آنتی ویروس‌ها فوق العاده قوی شناخته می‌شود که سازمان‌های بزرگ نیز از آن استفاده می‌کنند.

معایب ترلیکس چیست؟

طبق گزارش‌ها تنها معایب ترلیکس این اس که ممکن است کل وظایف امنیتی را ارائه نکند و به ابزارهای اضافی نیاز داشته باشد.

آیا Trellix بدافزارها را شناسایی می‌کند؟

ویژگی محافظت از بدافزار xAgent (HX) Trellix از نقاط پایانی سرور شما در برابر ویروس‌های بدافزاری محافظت می‌کند و با اسکن خودکار تمام فایل‌های موجود در نقطه پایانی سرور برای کدهای مخرب، از آن‌ها محافظت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید