اخبار

خرید قطعات موبایل ارزان

این روزها گوشی‌های موبایل به واسطه کاربردی که دارند، به ضروری‌ترین گجت‌های هوشمند تبدیل شده‌اند. درصورتی‌‌که در بخش سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری موبایل مشکل و خرابی به‌وجود آید، عملکرد آن با اختلال مواجه می‌شود. معمولا تعمیر بخش سخت‌افزاری با تعویض قطعات موبایل همراه خواهد بود. اگر قطعات یدکی گوشی‌های موبایل کیفیت مناسبی نداشته باشند، نه‌تنها به عملکرد بهینه در استفاده از آن نمی‌رسید، بلکه دستگاه زودتر خراب شده و از کار می‌افتد. از آنجا که تعویض خود موبایل هزینه زیادی برای شما دارد، تعویض قطعات بهترین راهکار خواهد بود. تنها کافیست که در خرید قطعات موبایل ارزان به چند نکته مهم توجه داشته باشید. با ما همراه باشید تا راجع‌به خرید قطعات یدکی ارزان برای موبایل صحبت کنیم.

اهمیت استفاده از قطعات موبایل باکیفیت

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که کیفیت و طول عمر گوشی‌های موبایل را تضمین می‌کند، استفاده از قطعات یدکی باکیفیت است. اگرچه تعویض اصولی این قطعات نیز عملکرد مجدد گوشی‌های موبایل را امکان‌پذیر می‌سازد؛ اما درصورتی‌که قطعات یدکی موبایل از برندهای فیک و بدون بهره‌مندی از استانداردهای لازم باشد، پس از مدت محدودی گوشی موبایل از کار می‌افتد. اگر هنگام تعمیر موبایل به تعویض قطعات آن نیاز پیدا کردید، بهتر است که حتما کیفیت و اصالت قطعات یدکی را در نظر بگیرید. در غیر این صورت با نیاز به تعمیر مجدد، هزینه‌های جاری شما چند برابر خواهد شد.

گوشی موبایل سیستم پیچیده‌ای دارد و عملکرد صحیح آن به ارتباط درست تمام قطعات موبایل بستگی دارد. درصورتی‌که کیفیت عملکرد صحیح یکی از قطعات تغییر کند، سایر قطعه‌های سخت‌افزاری تحت تاثیر قرار می‌گیرند و در نهایت کیفیت و کارایی موبایل کاهش می‌یابد. به‌عنوان مثال، اگر یک بار ال‌‌سی‌‌دی گوشی خود را تعویض کنید و از ال‌سی‌دی بی‌کیفیت استفاده کنید، کوچک‌ترین فشار یا ضربه به صفحه گوشی باعث شکستن مجدد ال‌سی‌دی آن می‌شود. حتی اگر این اتفاق هم نیفتد، مدام در لمس گوشی و موارد دیگر مشکل خواهید داشت.

راهنمای خرید قطعات موبایل

تعمیر موبایل و تعویض قطعات آن در صورتی به‌صرفه خواهد بود که از قطعات اورجینال و با قیمت مناسب استفاده کنید؛ بنابراین، برای این‌که بتوانید گوشی‌های موبایل خود را با هزینه اقتصادی تعمیر کنید، باید یک مرجع معتبر و تخصصی در این زمینه را پیدا کنید که علاوه‌بر ارائه قطعات اصل و با‌کیفیت، قیمت منصفانه داشته باشد. یکی از چالش‌های اصلی در تعمیر گوشی‌های موبایل به‌خصوص گوشی‌های قدیمی، در دسترس نبودن برخی از قطعات آن است. در این صورت پیدا کردن یک مرجع خرید معتبر و جامع اهمیت بیشتری می‌یابد. در انتخاب چنین مرجعی باید چند نکته را در نظر بگیرید.

بررسی تنوع قطعات

قطعات قابل تعویض موبایل در انواع برندهای گوشی معمولا در یک لیست مشخص جای می‌گیرند؛ اما ممکن است در این قطعات از برندهای مختلف تفاوت‌هایی دیده شود؛ بنابراین، یک مرجع خرید تخصصی باید لیست کامل قطعات موبایل را برای تمام گوشی‌های برند سامسونگ، شیائومی، آیفون، هواوی، سونی، لنوو و نوکیا ارائه دهد. در این صورت تعمیرکاران موبایل می‌توانند با دسترسی به لوازم و قطعات انواع گوشی‌های موبایل، رونق بیشتری در کار خود داشته باشند.

قطعات گوشی‌های قدیمی

در بسیاری از خانواده‌ها گوشی‌های قدیمی خاصی وجود دارد که تعمیر و راه‌اندازی مجدد آن اهمیت زیادی برای اعضای خانواده دارد. برخی از این گوشی‌ها می‌تواند یک یادگاری ارزشمند برای افراد باشد. این در حالی است که تنوع بالای گوشی‌های نسل جدید باعث شده که پیدا کردن قطعات گوشی‌های موبایل قدیمی به یک امر چالش برانگیز تبدیل شود. برخی از واردکنندگان قطعات گوشی‌های موبایل با در نظر گرفتن نیاز کاربران به تعمیر گوشی‌های قدیمی، قطعات موبایل خاص را نیز با تضمین کیفیت و قیمت ارائه می‌دهند.

قیمت قطعات گوشی

کیفیت بسیاری از محصولات الکتریکی به‌خصوص محصولات مربوط به گوشی‌های موبایل، با قیمت آن‌ها سنجیده می‌شود؛ ازاین‌رو قطعات ارزان چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. از آنجا که قطعه‌های موبایل جزو محصولات وارداتی هستند، طبیعی است که قیمت خیلی ارزانی ندارند. بااین‌حال برخی از فروشگاه‌ها با در نظر گرفتن منافع مشتری، ضمن ارائه محصولات متنوع، این قطعات را با تضمین کیفیت و اصالت و قیمت مناسب به فروش می‌رسانند. معمولا چنین فروشگاه‌هایی در بین کاربران شهرت و محبوبیت زیادی دارند و در بین اکثر تعمیرکاران موبایل شناخته‌شده هستند.

لیست قطعات گوشی موبایل

از قطعاتی که ممکن است خرابی آن باعث اختلال در عملکرد گوشی موبایل تان شود، می‌توان به کانکتور ال‌سی‌دی، کانکتور باتری، نوار ال‌سی‌دی، باتری موبایل، دوربین سلفی، دوربین پشت، شیشه دوربین، اسپیکر، گلس، کانکتور هندزفری، بک لایت موبایل، فلت پاور، فلت برد، شارژ برد، کانکتور شارژر، فلت فینگر تاچ، خشاب سیم کارت، درب پشت موبایل و سایر قطعات موبایل خاص اشاره کرد. توجه داشته باشید که هر برای هر گوشی موبایل باید قطعات همان برند را تهیه کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به اهمیت خرید قطعات موبایل صحبت کردیم و فاکتورهایی که در راهنمای خرید این قطعات مورد توجه قرار می‌گیرند را بررسی کردیم. گوشی‌های موبایل ممکن است به دلایل متعددی به تعمیر نیاز پیدا کنند. درصورتی‌که تعمیرات بخش سخت‌افزاری با تعویض قطعه همراه باشد، باید حتما از قطعات باکیفیت و اورجینال استفاده کنید تا در استفاده مجدد از گوشی موبایل به عملکرد بهینه و طول عمر دستگاه برسید. برای این منظور نیز باید یک فروشگاه معتبر و تخصصی در این زمینه را پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید